Monday, February 1, 2010

Red Velvet Cake - The Yummiest Cake On Earth!




have you ever heard about Red Velvet Cake? sila gugel sendiri. heh...1st time aku tau pasal kek ni masa tengok Discovery Home & Health last year, ada citer pasal American people wedding. diorg nak pilih wedding kek pon jenuh! ada macam2 jenis dan salah satunya Red Velvet Cake ni...dengar nama dia macam bes jer kek tu. so aku pon teringin la nak try tapi taktau nak cari kat mana.
satu hari tu aku pegi lunch kat California Pizza Kitchen. rupa2nya kat situ ada jual kek ni. tapi tengok harga...gulp! trus kensel! hehe...takper, try cari tempat lain jelah. tapi tak jumpa2 pon until recently....
my big sis,
Kekta tengah gila baking (just visit her blog and you'll know what i mean ;p). so aku pon buat la permintaan suh dia bake kek ni. the result? just look at the pics above. grins ;D. bukan setakat kaler dia menawan kalbu, rasa dia pon yummmmmmyyyyyyy!!! sesuai sangat dengan nama dia velvet tu. memang texture dia macam baldu. lembut & gebu! patutlah kek ni special...
tq so much Kekta for baking this cake especially pour moi! muackkkksssss!! hilang dah rasa mengidam aku (mengalahkan orang preggy jer. hahah!).

3 comments:

ana said...

bestnyer idup..ngidam nk mkn ada org tolong masakkan...hehehe

Norazian said...

Kak Una, sgt tempting k... Yummy.

una said...

ana: ala, kebetulan jer sbb kakak tgh dok rajin baking. tu yg dia leh tulun buat kek tu. hehe...

yan: mmg yummy! :p~