Thursday, February 11, 2010

Adam's Additional Milestones @14 months

i'm a sleepyhead today


hari ni adalah hari mengantok sedunia. daripada aku blur tengok keje2 yang takkan siap, baik aku update blog. hahah! bila ngadap blog dan2 ilang semua kantok aku ;p


oklah, nak tambah sikit milestones adam sebab dalam previous entry aku terlupa. hehe...


1. adam suka menari bila dengar lagu. cikgu dia cakap kat taska diorg ajar menari sambil hentak2 kaki jer. tapi adam advanced sikit, dia siap golek2 tangan macam tarian arab lak. ahahaha! (tetiba teringat citer Glee semalam. mamat gay tu menari lagu Beyonce - Single Ladies Put a Ring On It sebelum nak sepak bola masa game football. hahah!)


2. skang ni kalau adam nak susu, time tu jugak dia nak! kalau lambat sikit dia menjerit terus macam kena pukul. haiyoh...tapi dia minum dalam 6oz jer biasanya. abis minum, terus campak botol ke tepi. abis carpet & tilam playpen penuh dengan drippings susu. huhuh...


3. berat dah cecah 10.1kg (berkat makan moi ummi buat tiap2 hari kot. hehe). last timbang masa pegi jab aritu. ummi nyer memang tak larat dah nak dukung adam lama2. takyah pegi fitness first pon dah leh naik muscle tau ;p


4. skang ni pantang kitorg bukak pintu, mesti dia nak terpa keluar. kekadang siap adjust kaki melunjur macam nak turun dari katil. padahal nak turun dari bendul pintu jer pon. bukan setakat pintu depan, pintu bilik air pon kalau terbukak jer mesti dia sibuk nak masuk. aritu dah nyaris2 dia nak buang toy dalam lubang toilet. aku bukan risau kalau toy tu yang terjatuh dalam lubang tu, tapi ini budak kici laaa....tersangatlah lasaknya, kan? tapi okla, takyah ummi dia susah2 nak eksesais & diet. layan budak kecik ni jer dah leh kurus. huhu...


5. adam suka main air. bukan main air dalam bathtub tu. bila dia sedut botol air, pastu dia akan buat dribbling sampai meleleh ke baju. bila aku marah dia sengih & gelak2 jer (ker sebab muka aku nampak macam clown time marah? ;p). eeiii...part ni yang paling aku geram skali. tapi dah marah pon takder efek, what to do....
oklah, it's time to go home. toodles!
p/s: dah 2 hari berturut2 baca citer orang buang baby dalam newspaper :'(. tak faham aku org2 nih. dah tuhan bagi senang beranak, senang2 jer diorg buang. kalau yer pon taknak baby tu bagi la elok2 kat orang lain yang nak. ni tak pasal2 dah jadi pembunuh! jadi emo aku bila baca citer camni...haihhh....




1 comment:

ana said...

first time tgk gambar baby tgh tido tu ingat adam...huh dasyat tul tido..:)