Monday, June 1, 2009

Zombie Kampung Batuban

arini aku telah bertukar menjadi zombie. ngantoks!! kepala pon rasa weng2...semalam aku ngan bobo bawak adam pegi IOI Mall sebab aku nak beli kompek poder. dah totally abis poder aku sampai tinggal serbuk jer. sampai umah balik dah kul 10.30pm. masa tu adam ceria jer seperti biasa. kul 12 aku nak masuk tido n tengok adam pon dah tertungging dah tetido gak.

kul 3am tetiba aku dengar adam nanes kuat! aku tido dalam bilik, bobo lak tido kat sofa depan temankan adam. kitorg sengaja letakkan adam atas toto jer sebab senang dia nak bergolek2. kalau dalam playpen ruang limited sket kan (padahal playpen dia penuh barang2 ummi & daddy dia ;p)

aku bangun katil terus kuar bilik pegi tengok adam. bobo lak pengsan habis! anak keriau kuat camtu pon dia leh tak sedar langsung..iskkk...aku pon terus pegi angkat dukung adam. still keriau kuat gak. menyepit2 gitu. dahla masa tu sunyi sepi. haiyooo...

dah pujuk2 tak jalan gak, aku sapu sket air kat muka adam. dia diam la kejap dalam 5 secs kot. pehtu sambung balik. uwaaa...aku tepuk2 lagi belakang dia untuk pujuk. aku tingat la malam tadi kan balik umah dah lewat (untuk baby la). tambahan pulak area umah aku tu ada hutan2. adakah 'sumting' yang dok kaco adam? ada jiran aku bagitau kawasan situ memang 'keras' sket. iskk...

tingat lak aku kejadian misteri nusantara yang jadi kat umah aku masa dok jaga adam dulu. it was around 3 months back kot. adam pon kecit lagi. satu malam tu aku dok tengok tv sambil bagi susu adam kat sofa. awal lagi masa tu. lom kul 9pm. pintu balkoni memang sentiasa aku bukak untuk bagi angin masuk sket. pehtu tak semena2 mobile toys Anmum (dapat free dari kinik private) berpusing siap kuar lagu dia skali. aiks? bila masa aku wind key dia? habis satu round dia pusing. wah3...aku terkujat di situ tapi still menten cool. mulut terkumat kamit baca ayat Kursi. abih jer adam nyusu aku trus cabut mende alah tu pi simpan trus. sampai skang tak pasang dah. yerp, such a coward i am! nak sedapkan ati aku cakap angin kot yang pusingkan mende tu...harap2 memang pasal anginla. huhu...kalau takder angin masakan mobile toys bergoyang? ehehh..leh jadi peribahasa baru lak.

ouh, pasal adam tadi. dekat 10-15 minit gak dia asik keriau. pas aku tepuk2 pujuk2 dia aku try letak balik atas toto. alhamdulillah dia nak tido balik. tido dengan sedu sedan dia. cian tengok :( pasni i'll make sure to read surah 3 Qul and ayat Kursi before entering my house. pagi tadi aku bangun kul 5.30am nak pegi keje tengok dia dah tido berpusing sambil tersembam muka. lena sungguh sebab penat keriau agaknya...harap2 malam ni adam dah ok. kalau tak ummi jadi zombie lagi la jawabnya...

No comments: