Monday, June 22, 2009

Cerita Weekend

sabtu


adalah hari kenduri kawin sepupu aku, elwan dengan pasangannyer norzuria di puchong. dekat jer dengan umah aku. so kul 11am kitorg dah sampai kat sana. sampai2 aku pas adam kat mak aku. then trus masuk dapo cari bekpes dengan bobo. heheh...


kitorg stay sampai kul 10pm kat umah kenduri. lepak jer...bukan buat apa pon. adam pon well behaved, alhamdulillah...

err..nothing much to story lak...



ahad - Happy Father's Day!


hari yang ditunggu2. cewah...tunggu sebab apa? sebab kitorg nak shopping! perhaps it's my final shopping spree before i left kl for good. sebab pasni confirm kena all out packing barang, kan...countdown...5 days to move it! move it!

ouh, bangun pepagi aku wish Hepi Father's Day kat bobo dulu. hehe...


kami 3 beranak keluar umah dalam kul 10.45am. dalam kul 11.15am dah slamat sampai IKEA. sampai2 jer trus tuju foodcourt untuk lunch. kitorg makan meatballs. ui..lama tul tak makan. heaven sungguh! tapi tak abis pon lagi 2 bijik. aku pas kat bobo. adam seperti biasa makan bubur nasik homemade feberet dia - ikan bilis. lepas makan trus mulakan operasi. heheh...


hajat di hati nak pegi beli high chair untuk adam jer...jerr...sekali nampak macam2 mula la rambang mata dark brown (ecehh..nak habaq kaler bijik mata laks ;p) aku nih. last2 aku angkut skali berus jamban, rak dapo, placemat, grater, tapawe & karpet! curtain sliding door pon nyaris2 aku angkut gak. sibaik tatau lagi measurement masa tu. kalau takk....takpolah, bukan slalu pon aku shopping barang2 umah...


lepas shopping di IKEA, kitorg sambung lak 2nd phase shopping di OU. ahahha...gilo sungguh. kat sana aku 'ter'rembat lak satu tunic blouse kat F21. but the most happiest thing is that i got my wedding anniversary gift from bobo too ;D tq encik hubby...

adam plak dapat teether baru. teether lama dah bocor. ntah camner leh bocor tatau la. kitorg tawaf kat OU dari kul 2pm sampai 9.30pm. gilo lama! solat zohor, asar & maghrib kat sana. baju tido adam pon aku salin siap2 kat jusco. heheh...letih, tapi aku puas sebab benda yang nak dicari semua dapat. yang paling siok curtain sliding door aku beli dapat 50% diskon! boleh save sket...

pastu nak dijadikan citer, masa kitorg dinner kat carl's junior si adam leh termuntah kat atas bench. dia memang tengah selsema & batuk skang ni. masa tu aku baru bagi dia minum susu. habis 6oz. elok jer bobo nak burpkan dia, tetiba dia batuk. pastu trus keluar balik susu yang dia minum tadi. sian sangat...tapi sibaik dia tak nanes atau merengek. lepas muntah pon dia still lasak! haiyoo anak ummi nih...

aku perasan, skang ni adam makin lasak! asal dukung jer mesti tanak duduk diam2. ada jer benda nak digagau. sokni dah pandai merangkak mau letih aku dibuatnyer. get ready ummi!

all of all, i had a great weekend! how's yours?


p/s: entry kali ni takder pics. aku malas nak snap gambar masa sesi membeli belah ;p

No comments: