Friday, August 12, 2011

Balik Bandar & Trip to Ikea!

kalau orang lain balik kampung, kitorg lak balik bandar sebab parents dok kat KL. eh, i orang bandar tau! (sambil buat gaya vain gitu!) ;p

sebelum puasa aritu kitorg balik KL untuk sambut puasa dengan family. rasanya dekat setahun dah kot kitorg tak balik sana. kalau aku balik pon kejap2 jer. tu pon sebab ada meeting di KPT. so, that doesn't count, rite?

untuk puaskan hati, aku amek cuti 4 hari terus. tapi sebenarnya on the 5th day tu pon aku EL. muahhahaa....alang2 belen cuti pon dok ada 20 hari lebih lagi. so apa lagi mau tunggu kan?

mula2 kitorg balik ke Banting dulu, rumah MIL. stay sana 2 malam. kiranya sambut 1st day puasa pon kat sana la. tapi sempat berbuka sekali dengan MIL dan adik ipar pon 1 hari jerla. sebab esoknya kitorg stay di rumah parents aku lak di Kelana Jaya. yeehaaa!

masa kat Banting aku terperuk kat rumah jer. tak kemana2 pon. mula la gundah gulana. hahahaa!

masa stay di KJ, aku ajak bobo pegi Ikea. isk, lama betul tak ke sana! winduuuu.... ;p

bobo plak setuju jer bab2 pegi jalan ni. dia memang jenis senang diajak berjalan. kekadang dia sendiri yang ajak, tapi aku yang maleh keluar. heheh....terbalik kot plak.

ouh yer, sebenarnya hari kitorg pegi Ikea tu adalah our 4th year wedding anniversary. ngeeeee ;D takder celebrate2 pon. cuma wish sesama sendiri jer....bukan apa, aku yang maleh sket nak berbuka kat luar. celebrate dengan makan food beli kat param jer. hihihh....

masa di KJ aku selalu beli juadah iftar di Bazar Ramadan Kelana Jaya. isk, tingat pulak kat laksa utara yang maveles tu! ;p~

berbalik kepada citer di Ikea tadi. memandangkan rumah kami belum ada coffee table, so kitorg set nak survey kat sana la.

but guess what?

we end up buying 1 coffee table, 1 side table, a kitchen trolley (yang ni dah lama mengidam ;p) and several small items such as watering can, tissue holder and ice cube tray! nilah penangan sebab dah lama tak ke Ikea! (alasang!)

nilah hasil tangkapan pada hari tersebut ;p


LACK side table

LACK coffee table

BEKVAM trolley


semuanya self-assembly so senang la kami hangkut bawak balik Jitra. sibaik muat boot kete. hehehe....tapi jenuh gak bobo dok 'bertukang' sorg2. aku tukang gak tapi tukang tengok. ngeh.

trolley tu aku lapik dengan plastik polka dot yang dah lama beli dari Cosway. takut calaq! sayang woo....tujuan asal beli tu plastik tu sebenarnya nak lapik drawer2 cabinet dapur. tapi sampai sudah tak terlapik. last2 guna untuk tempat lain lak. hehe...tibai jelah...asal ado.

next plan: nak beli meja & kerusi untuk adam lak! hari tu macam tak sanggup nak hangkut semua. lgpon mau rabak poket ahkak!

eh baidewei tq our PM sebab bagi bonus raya. inilah perkidmatan yang cekap! ngeeee.... :D

so Ikea, wait for us!


No comments: