Thursday, October 20, 2011

Mencuba Nasib


baru2 ni aku attend satu interview yang akan mengubah nasib career aku. cewahhh! kemain lagi ayat. saja la cuba nasib kan....orang tua2 cakap untung sabut timbul, untung batu tenggelam....so there's no harm to just gave it a shot.

see the pic above? itulah soklan cepumas yang panel tanya kepada colan2 interview. tapi depa tanya in 10 years terus. huhuhu....tapi aku tak kena soklan ni. depa cuma tanya aku apa nak buat kalau dapat post tu. aku bantai jer jawab apa yang muncul dalam kepala masa tu.


to be frank, i'm not really mentally prepared. hilang mood sebenarnya. why? sebab banyak sangat desas desus dan gosip pasal saper yang ada harapan 'boleh dapat' (as in walaupun tak perform tara mana, tapi sebab dia 'kaki aircond' dan baik dengan 'kerajaan langit', memang dapat kat dia la).


this so-called rumour pulak dah muncul bertahun2 sebab ada pihak yang mendengar sendiri dari orang yang boleh dipercayai. afterall, it's office politics. kat mana2 pon ada kot. normal la kan benda camni...


aku sebagai ikan bilis di lautan hanya menunggu sajalah (perumpamaan tak agak2 ;p). just wait & see. ada rezeki tu adalah, kalau tak ada, masih bersyukur sebab Allah lebih tahu apa yang lebih baik untuk kita....


p/s: bawah mata kanan ni still belum stop gedik2 sampai sekarang. yelpppppp!!!

No comments: