Friday, December 30, 2011

Entry Terakhir 2011 (kot?)


olaa! lama sungguh ahkak menyepi membawa diri yang lara. heee...taklah. i'm still here, safe & sound alhamdulillah....


this might be the last entry for this year. hujung tahun pon aku busy like a bee sebab kena prepare macam2 dah for next year's tasks.
so, apa azam tahun baru anda? (soalan cliche mesti ada ;p) mine, rahsia! tehehe....sebenarnya takder azam pon. takpon carry forward jelah mana2 azam yang still tak tercapai tu.


anyway, saja nak citer pasal kejadian petang tadi.


sekarang ni hari2 aku drive kete Persona bobo pi balik keje. kete dia tu ada tepek sticker ala2 sporty la kunun kat cermin depan.


tadi kat satu trafik lite ni (lampu merah) aku benti betul2 di belakang kete recond zaman 80-an kot. penuhla fancy2 sticker kat kete tu. driver dia budak laki muda lagi. leh nampak sebab dia turunkan cermin tingkap.


pastu aku perasan masa aku benti kat belakang kete dia, mamat tu siap ushar lagi thru side mirror dengan rear view mirror dia. sangat obvious!


once lampu dah hijau tetiba dia drive slow jer macam bagi chance aku overtake. aku pon terus la belok sebelah tapi memang tak pandang pon kat dia. koser mak! tapi aku drive dalam 80-90km/j jer pon.


tup2 bila dekat nak sampai kat trafik lite lagi satu, tetiba pulak dia pecut tak mau2 potong aku. hek elehhhhh...lu pehal mamat?! tetiba nak show off dengan kete buruk dia tu. last2 sampai kat trafik lite lagi satu lampu merah balik. dia kena benti. tapi aku lak memang dah kena belok masuk jalan kiri kat sebelah dia. selisih jer. takyah susah payah pecut pon! hahahahhaaa!! show off ler sangat!


aku rasa orang laki especially yang muda takleh terima kot orang pompuan drive kete elok sikit dari diorg. nak2 pulak dia tengok level ahkak2 jer bawak kete yang lebih sporty dari diorg. terus rasa diri tu terancam kot. huhuh....kesian sangat aih. very low self-esteem problem.


kepada anak2 muda di luar sana, sempena nak masuk tahun baru ni, lebih baik korang pegi cari hobi yang lebih berpekdah daripada nak intimidate golongan hawa dengan kete recond buruk korang tu! now go get a life!


sekian saja bebelanku di hujung tahun 2011 ;p
niway, hepi new year eberibadi! wish siap2 la yer just in case dilanda penyakit 'M' esok malam. tehehehe....

No comments: