Thursday, December 1, 2011

Adam's Party Favors

fuhh...kejap jer dah masuk bulan 12. kekta pon esok dah nak balik dari menunaikan haji. how time flies!
alhamdulillah majlis besday adam pon dah selamat diadakan hari sabtu lepas (eh, awat ayat aku skema sangat nih?). many thanks kepada kawan2 yang datang!


oklah, sementara masih belum basi ;p, aku nak share pasal party favors yang aku buat untuk besday adam last week. party favors tu ada yang aku letak dalam goodie bags, ada yang aku letak dalam candy basket masa kenduri.


aku buat dalam 48 goodie bags. patutnya 50 tapi dah beli semua barang baru prasan paket kek tak cukup. aku beli 2 kotak yang ada 24 pieces each. tehehehe...mengong! untuk kawan2 taska aku bawak dalam 23 paket jer. selebihnya untuk kawan2 dan jiran yang datang masa kenduri...



items yang aku 'sorok' dalam laci dapur. sibaik adam tak rajin bukak laci tu. risau gak sebab senang jer nak bukak laci tu. hehehe...


ceklat crispy ni aku beli kat duty free bukit kayu hitam. kebetulan jer jumpa yang paket besar. ada 75 keping semua...aku letak dalam goodie bags. yang extra aku letak jer dalam candy basket.


fun size M&Ms aku beli di Tesco. ada 15 paket each packs. aku beli 2 packs jer. satu yang biasa, satu lagi yang ada peanuts. yang ni aku letak dalam candy basket. cepat jer sold out! ;p


kacang tumbuk moden. tak main dah balut2 dengan kertas minyak. hehehe...yang ni beli 1kg dari opismet. ada berapa ketul tah lupa lak. sedap! aku letak dalam candy basket.


item yang wajib ada - jellies! yang ni aku letak dalam goodie bags dan candy basket.


sunmaid kismis yang comey2 ni dah lama aku target nak beli untuk letak dalam goodie bags. tapi bila dah beli, switch plan pulak. aku letak dalam candy basket jer sebab items dalam goodie bags dah belambak pulak ;p aku beli 2 packs jer. each pack ada 14 small boxes.


candy land for the sweet tooth!


these are the items for the goodie bags. ada 7 semuanya....semua barang beli sendiri except for the lollipops and crayons. dua barang tu ditaja oleh dell. hehe...


gigis iols zoom sticker nih. dell yang tolong buatkan. ni pon dia sponsor. ngeeee :D haruslah pic Thomas - adam's fav character dulu kini & selamanya. hahaha!


the final product. simple jer goodie bags yang aku buat kali ni. cuma guna paperbag pastu lekat jer kelepet dengan sticker. aku buat ni sorang2 dalam bilik. nak sorok dari adam nyer pasal! dah setel semua aku keluar bilik tengok2 dia dengan daddy masing2 dah berdengkur! hampesss....yang ahkak ni sampai lenguh2 pinggang dok memproses goodie bags tu sensorang. huhuhu....


lepas ni aku buat entry pasal majlis besday pulak, okes?


toodles!



No comments: