Wednesday, July 13, 2011

Trip 24 Jam di London

ini adalah entry yang tersangat basi. dah dekat sebulan aku balik dari trip baru nak update ;p

awal Jun aritu opis antar aku ke London dan Ireland for a week. ada keje sket kat sana. hihih...merasa gak aku sampai London. mak aku cakap 'besnya dah sampai tempat Una dimengandungkan'. hahahaha!! comey jer mak aku nih. anyway, aku update trip di London dulu la sebab stay 1 nite jer kat sana. di Ireland aku stay for 7 nites. lagi lama meaning lagi banyak pics la. heheh...

sebenarnya ada a few jer pics aku di London. yang lain2 semua pics pemandangan. tu pon pemandangan yang tak berapa nak indah sebab aku snap dari dalam kete jer ondawe nak ke airport. hahah!

aku stay di Corus Hotel, Hyde Park then keesokkannya aku kena bertolak ke Ireland pulak. it was a work trip so terpaksa la ikut jadual kan...kalau holiday takdernyer aku stay 1 nite jer di London! one of the Professors cakap kat aku 'kira you tak cukup rukun la mai London sebab tak nampak London Bridge'. huwaaaaa :'( but it's so true, kan? Big Ben tak nampak, River Thames pon tak nampak bayang. huhu...terkilan la jugak but what to do...ayam tak patuk itik tak sudu.... ;p apa pon syukur dapat gak peluang ke sana, kan?

sebab time sangat2 limited, sampai2 sana jer lepas check in hotel dan solat, aku dan Datin (our VC's wife) terus keluar ronda di area Bayswater dengan sorang staf kami yang study di sana. kat situ la aku pulun shopping souvenirs sebab takder chance dah nak shopping2 esoknya. kat situ siap ada kedai bagi diskaun untuk Malaysian lagi. i loike....

kat Whiteleys aku beli tshirt Gap London untuk adam. ada kedai Whittard tea. rambang mata tengok tea dia tapi aku tak beli pon. dah balik baru nyesal :(






around Bayswater. lupa snap pic kedai souvenir sebab bz menyopping ;p



pemandangan 'indah' dari hotel room. tak nampak Hyde Park pongg ;p



on 2nd day, pagi tu kami ada perjumpaan dengan staf2 yang study di UK. abis jer perjumpaan, aku dan Datin rush terus naik turun tube pegi Harrods. heheheh...Dato' pon bagi chance so apa lagi... ;p

lupa buh pic ni tadi. posing sementara tunggu train sampai di Paddington Tube Station. hehe...


kat sana aku beli souvenirs sket2 and a tote bag pour moi ;D ouh yer, aku dapat gak singgah Laduree, kedai yang sangat femes dengan macarons dia tu!


curi2 amek pic depan kedai


yummeh!! aku suka yang vanilla flavour. eh, mocha pon suka ;D


kotak macarons yang lawa. aku beli 8 biji = 10 pound. kalau nak kotak yang lagi lawa pon ada, tapi harga pon lagi lawa la kan...



pelencong asing bergambar dengan Datin depan Harrods ;D


monumen Lady Diana & Dodi Al-Fayed kat bawah Harrods



the famous London double decker bus

kami ada lebih kurang 2 jam jer untuk shopping di Harrods. memang suntuk sangat masa. dahla rambang mata nak tengok macam2. huhuh...lepas tu kelam kabut nak catch up tube lagi sebab nak balik hotel amek beg. kitorg sampai2 jer hotel terus amek beg masuk kete shoot pegi Heathrow. hahah! memang gilo rasanya! dalam flight to Ireland aku memang tido jer. letisssss.....


ni antara pics yang aku amek masa ondawe ke airport. heheh....tah hapa2 jer.








ok, dah abis citer pasal 24 hour trip di London. short but sweet (prasan!). kalau ada rezeki nak pegi lagi!!! ok, aku kena start menabung sekarang! (errr...tabung coffee maker pon baru ada berapa sen. chait!)

my next entry will be about trip to Ireland pulak, insyallah.... ;D


p/s: this weekend plan nak register Streamyx. tak tahan dah dok umah tak bertenet. kui3....


update: enchek bobo dah siap register streamyx tadi ;p sebenarnya dia tengah MC seminggu skang ni sebab baru bukak simen kaki. kaki dia bersimen dekat 3 minggu gak. kaki dok capik lagi pon merayap pokcik nih! haippp...

1 comment:

Unknown said...

nak ladureeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee