Wednesday, August 25, 2010

1st Time Ke Param Bersama Anakanda

selama berpuasa since taun lepas, aku memang saja avoid pegi param berdua dengan adam. kalau bobo ada baru bawak adam sekali. sebabnya...agak susah nak control adam kalau lepaskan dia berjalan. not literally lepas la, aku still pegang tangan dia. tapi dia yang asyik nak lepaskan tangan aku >_<
aku lagi sanggup beli juadah kat gerai2 tepi jalan jer. adam aku tinggalkan dalam kete (he's in a carseat) kejap. sambil beli, aku boleh tengokkan dia sama. biasanya dia ok jer sebab dia pon still boleh nampak aku. nak bawak adam dalam stroller pon tak berbaloi
rasanya sebab dekat sangat...
tapi
petang semalam aku rasa boring lak asyik dok beli kat tempat yang sama jer. so aku nekad nak bawak adam ke param. for the 1st time! masa kat opis lagi asyik dok terfikir camner la nak handle adam sorang2 sambil bawak plastik2 juadah nanti. dok menyaspenkan diri sendiri lak. hihihh...
hari
kelmarin dalam sejarah, aku pon bawak la adam ke param...mula2 tu aku dukung la kejap. pastu aku pimpin tangan dia. tak sampai seminit, dia dah nak lepaskan tangan aku. tskkk!! so aku terpaksa la dukung dia balik. sampai ke satu tahap, lengan aku dah tak boleh nak handle keberatan dia. tambah pulak dengan berplastik2 juadah yang aku pegang. adusss...terpaksa jugak aku tahan lagi sampai la dah dekat dengan kete, memang tak tertanggung dah.
last2, aku turunkan adam sebab dah nak 'terlondeh' (not my kain! but my grip hokeh). jenuh aku control ayu. muahahhaa...tangan kiri bawak plastik juadah, tangan kanan pimpin dia. saja jer aku jalan cepat sikit sebab taknak bagi dia lepaskan tangan aku. hihih....taktik kena ada ;p
bila dah sampai depan kete,
aku bukak pintu then suruh dia panjat sendiri jer masuk dalam. hahaha....dah takder kudrat nak dukung! sampai jer rumah terus rasa lemah longlai. ni baru sorang anak, kalau kena usung 2,3 orang ke param taktau la camner. mau aku order ala2 drive-thru jer kat peniaga param tu. hahahaa....kronik sungguh!
sampai ke pagi ni lengan aku still lenguh sebab dukung adam ;p apa pon aku dah berjaya! keh3...bak kata pepatah alah bisa tegal biasa kan....insya Allah lepas ni boleh bawak lagi. tapi tunggu la sampai lenguh aku hilang dulu. hehehe....


hasil tangkapan di param. leh imagine tak camner aku dukung adam sambil bawak beg2 plastik ni? nampak jer sikit tapi berat woo...nak terpeleot aku wehhh!

2 comments:

ana said...

wah banyaknyer borong....habis ke ni?

una said...

ana, ada 2 ketui kuih jer yg x abis. tu pon sbb tak sedap. hehehe...