Monday, June 28, 2010

Takder 'Fire' Nak 'Fly'?

pic googled

hari isnin last week aku kena outstesen ke KL. meetingnyer petang so aku amek flight Fire.fly dari LTSAH kul 10am. seperti biasa, driver aku opis datang amek kat umah kul 8am. aku tumpangkan adam sekali untuk hantar ke taska. malam tu dia kena tumpang tido kat umah cikgu lagi la untuk kesekian kalinya. cian anak ummi...sobsss....

bila sampai kat Arau dah start hujan. pastu kat Jitra memang agak lebat la. hati kecilku (my small liver?) pun berkata (ewah) 'confirm flight delay nanti'. ok fine. hujan = flight delay adalah perkara biasa. dalam kul 9am aku pon sampai di LTSAH. bagi yang taktau LTSAH tu apa, sila bukak website malaysia airport. hihih...tengahari tu lak aku plan nak balik umah parents lunch together2 dengan mak & abah. mak kata dah lama tak makan2 dengan aku. baru baik dari sakit pon mak sanggup masak lagi...tsk!

masa check in pompuan kaunter tu bagitau flight will be delayed to 11.55am. gilos! but what to do...terpaksa la bersabar tunggu lagi 3 jam. i bought a newspaper & Anjung Seri to kill the time sambil berangan cemana nak design umah baru nanti. hehe...memang khatam la mag tu dari kulit depan sampai kulit belakang ;p tunggu punya tunggu punya tunggu, diorg buat announcement lagi bagitau flight time dah tukar ke 12.55pm. pulak.....there goes my plan to have lunch at my parents' house :-(

then another announcement was made. flight time tukar lagi jadi 1.55pm. in about half an hour diorg announce tukar lagi ke 2.10pm! gulp!!! apa pon aku dah bagitau org KPT awal2 maybe aku akan sampai lewat. nasib baikla meeting tu pesen masuk ikut turn IPTA. kalau memang start kul 2.30pm, nampak gaya bye2 Dato' Pengerusi...huhuhu...kalau aku nak patah balik pon beg dah turun bawah. jenuh lak diorg nak cari nanti...
nak tak nak kenalah pasrah, aku membawa diri yang lara kelaparan ke kafetaria airport. orang kafe tu bagitau untuk sesaper yang flight delayed dapat free breakfast (sandwich jer pon) and lunch. hihih...baguih2. walaupun lauk tak sedap, makan jugaklah. rezeki jangan ditolak ;p lepas makan aku terus turun ke surau tunggu masuk waktu Zohor. pastu baru boarding. tunggu lagi....tengok jam dah 2.10pm tapi diorg tak panggil2 passenger masuk pon. last2 masuk kapal kul 2.20pm. then 2.40pm baru gerak! grrrrr.........
finally, pukul 4.30pm baru aku sampai Putrajaya. abah aku yang tolong hantar. tq abah! tapi tak sempat nak jumpa mak sebab mak tak ikut :'( apa pun sibaik meeting belum habis. selama ni tak pernah2 aku kena tunggu flight delay lama macam tu. habis lama pon ada la dalam 2 jam. tapi hari tu pecah rekod, 5 jam woo! kalau 5 jam tu kat KLIA ok la jugak. ni kat airport yang boring habis ;p btw abah cakap kalau pergi Sydney pon dah sampai. muahahhaa....hilang tensen aku kejap ;p
time balik aku naik M.AS. lak. tu pon delayed tapi sibaik 15 minit jer. phewww...
p/s: ai nampak sorg stewardess kunang2 ni suruh passenger letak beg di bawah kaki dia kat compartment atas tapi bukan nak tolong angkat, dia tolong tengok & tolong bukak compartment jer. dahla kawan tu terkial2 nak bukak seatbelt dia sebab dia pakai selendang panjang & badan agak besar. truk btol!

No comments: