Friday, March 8, 2013

Sushi Time!

malu nak ngaku tapi ngaku jelah.

nilah 1st time aku pi makan kat Sushi King. tehehee..... :"> (malu lagi skali!)

walaupun 1st time makan situ, tapi bukanlah 1st time aku makan sushi. jakun benor plak rasa. hahah!

sebenarnya sebelum tu aku skeptikal sikit nak makan kat situ. sebab aku tengok takder logo halal. so aku study sket la. tengok dalam website depa ada info pasal status halal everything (sila gugel yer). dah puas hati baru berani makan situ. hehe...

kekadang aku rajin gak dok beli sushi kat Tesco. aku tak minat sangat yang balut dengan seaweed tu. suka yang nasik2 jer. tapi paling favvy ialah unagi! yummssssss....yes, i eat exotic food. kot ada yang taktau, unagi tu beluit ;p tapi belut yang setappppsssss (adeh dan2 lapaq sushi!)

tapi kat Sushi King aritu aku order bento set. saja nak try benda lain lak. tah apa nama lupa lak. ada daging masak macam manis2. sedap gak. bobo lak oder bento set salmon. pon sedap! nama pon salmon kan. tentu la sedap! ;p


tak reti pakai chopsticks. belasah jelah ;p


bobo punya


untuk adam kitorg amek kids meal. mujur dia nak makan gak. ada chawanmushi (egg custard ada inti mushroom) yang so yummeh! pastu dia excited dok tengok conveyer belt tu. siap amek sendiri salmon roe sushi. dalam dok kata tak sedap tu abis jugak dia makan seketul. hahah!



mamat jakun tengok conveyer belt. hehe...


without knowing green tea will be served FOC (jakun punya pasal kan), aku order gak air yakult+blackcurrant. rasa macam vitagen grape. sangat sedap! eh semua sedap la. heee....pastu jenusss nak ngabihkan air ;p

eh nanti nak ajak bobo pegi lagi la. the best part is, kat Kulim pon ada Sushi King. yay!


p/s: my one small advice, bahaya sket kalau pegi time kebulur. sebab tendency nak kutip semua sushi yang dok lalu lalang sebelah kita tu is very high (pengalaman sendiri). hahahaha!!!

really, i'm serious! 

;p

No comments: