Tuesday, December 28, 2010

Progress Renovation Dapur (Part 2)

hehe...yer2 jer title letak part 2. tah2 dah berpart2 aku dok citer pasal renobet dapur ni kot? ;p

anyway, ahad aritu kitorg akhirnya pegi tengok rumah setelah dekat 2 minggu tak pegi. alhamdulillah ada progress. dah naik dinding, bumbung semua. tinggal tiles kat lantai jer belum pasang lagi sebab apek tu suruh kitorg pegi pilih sendiri. sebenarnya aritu dah describe kat dia kitorg nak tiles yang macamana tapi dia terlupa. leh gitu? tskkk....



ginilah rupa dapur buat masa ni. see the wall tiles? kalau belek betul2 nampak timbul2 sikit. ala2 2D gitu. hehehe...sibaik bobo kata lawa tiles tu sebab aku yang pilih sendiri. masa aku beli tiles tu dia kena outstation. aku memang pilih kaler putih jer sebab nak bagi nampak ruang dapur luas sikit as well as to balance the soon-to-be-installed cabinets colour. merah+putih ok la kan?


ni ruang penjuru. sebelah tu belum pasang tiles lagi sebab aku beli tak cukup. hehe...lubang suis dan wiring pon dah dibuat siap2.


lubang hood kat atas tu kontraktor kitchen cabinet yang buatkan. pening jugak deal dengan 2 kontraktor yang berbeza. sorang ukur camni, sorang ukur camtu. padahal dua2 sama bangsa. heh...janji, korg buat kerja elok2 sudahla...





view dari luar. dah dekat nak siap. yay! yang tak besnyer kat bahagian belakang ni, kalau keluar2 jer terus terjun longkang. hahahaha....apa pun kena make sure pintu belakang ni nanti takleh bukak kerap sangat. bahaya untuk en. abam! safety first!

tu jer progress untuk minggu ni. this weekend kitorg kena pegi search tiles untuk lantai pulak. ouh, lupa nak snap gambar lampu porch yang dah dipasang. kitorg pasang downlight 4 biji untuk porch. cerah masa depan gitu. hehehe...


kat hall pulak macam 'terpaksa' pasang jer plaster siling sebab apek tu tarik direct wiring dari depan ke dapur. so kabel tu nampak la membujur lalu melintang patah atas siling dari depan ke dapur. huduh bangetttt!!! kitorg tak expect la camtu nanti rupa dia. ishhhh....memang buruk gilos lah! tensen aku tengok. apa pun kena calculate balik bajet camner. sebab skang ni pon dah overbudget! huwaaaaa :'( ouh, sorry no pic. nantilah weekend ni aku amek pic nak tunjuk betapa huduhnya siling tu.

that's all about it! nak sambung buat keje lak. toodles!

2 comments:

Maya Ariffin said...

Una.. just place cover over ur longkang.

una said...

maya: tq for the tip! nanti aku cari papan buat jambatan kat longkang tu ;p