Friday, April 16, 2010

Mari Menjaga Tulang (Khusus Untuk Wanita 30an)


entry hari ni ala2 rancangan nona sket sebab pasal kewanitaan. hmm...elok jugak kalau aku tambah label 'women issues'. blog pon nama mrs kan. haruslah ada citer bab2 wanita sket. hihih...
ok, enough with your babbling mrs!
sejak umur dah masuk 30an ni, mula la tulang sendi aku semua rasa macam rapuh2 & engsel takder minyak. kih3...tulah padahnya kalau tak suka minum susu! so baru2 ni tertengok la iklan Anlene yang menari2 sampai nak patah riuk tu. being me who easily gets influenced by ads (pengakuan terbuka gitu ;p), apa lagi, masa pegi grocery shopping aritu terus cari Anlene nih! sebelum ni dok beli yang dalam kotak tu (sedap gilos yang choc flavor tu). tapi mahal sangat lak untuk buat minum tiap2 hari. bleh jatuh bangkrap aku! hahah! anyway, yang powdered ni aku pilih choc flavor gak. harga boleh tahan dalam RM20+. tak kisahlah asalkan tulang aku mantop! hahahaha....ouh, rasa dia macam Anmum (abah aku sebut 'anmoom'. sebutan baku habis!) pon ada. tingat pulak time peknen dolu2 ;p
dalam ad dia cakap kena minum 2x setiap hari dalam masa 4 minggu untuk nampakkan perubahan. tapi aku minum baru 2x. itupun sekali sehari, dalam jangkamasa nak dekat 2 minggu. hahah! camno la nak repair tulang2 nih kalau dah gitu gayanyer...
takper2, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan, kan? so marilah kita bersama2 menjaga tulang masing2. takyah tunggu 30an baru nak minum (macam ai). mulakan dari awal! chewah...
sekian rancangan nona untuk hari ini ;p

No comments: