Wednesday, September 2, 2009

Alkisah Kemarin...


kemarin adalah hari yang orang ca ya nun alip cakap 'tatak ong' atau omputih cakap 'unlucky' bagi aku. everything just went wrong. alkisahnya gini....


  • kebiasaannya sebelum aku reserve kete nak kuar pegi keje, aku akan jenguk dulu bawah kete sebab kat porch aku ada kucing2 pendatang yang melepak kat depan umah aku. siap branak pinak lagi. so untuk memastikan takder yang akan jadi mangsa lenyekan tayar kete, aku kena la check dulu tiap2 pagi. tapi pagi kemarin aku terlewat kuar dari umah. kat tepi kete aku dah nampak ibu2 kucing dengan anak2 dia tengah lepak. so aku pon tak tengok dahla bawah kete. elok jer reverse (slow jer) baru aku ternampak sekor kitten terjelepuk atas lantai porch. nehiiii!!!! kaki depan dia terkangkang tapi tak berdarah. aku pegi tengok macam dah tak bernapas :'( aduiii...nilah 1st time dalam idup aku terlanggar kucing. sedih tau...tapi yang peliknya, bila aku balik umah kucing tu dah takder kat porch. sapekah yang alihkan dia? sebab aku memang tinggalkan dia camtu jer pagi tu. sampai skang dok muskil lagi. hmmm....

  • kat opis lak, ada masalah yang tidak diingini berlaku (ada ker masalah yang diingini? haha). kena pulak deal dengan orang yang bersikap 'i'm always right'. memang pressure laa. huh...sabo jelah...

  • pastu masa nak beli juadah berbuka kat satu gerai ni, aku hampir2 nak terjatuh sebab tak prasan terpijak kat bendul tiang. sibaik kedai tu tak ramai sangat orang. dahtu semua dok bz membeli jer. takder la kot orang yang nampak aku nak jatuh tu (harap2 la). malu lerr... ;">

  • masa amek adam kat taska, cikgu dia bagitau adam kena gigit dengan budak umur setaun masa diorg tengah main tadi. pulakkkkk....habis berbekas merah siku dia. aku maleh nak salahkan sesaper sebab tak monitor masa diorg tengah main tu. so anggap perkara normal jelah...budak2 apa tau, kan? tapi yang kelakarnya kalau kat umah adam dok gigit aku. kat taska dia lak yang kena gigit. heheh....nasib la adam ooi....

  • ondawe balik umah, depan mata aku ternampak kete (2 dari depan aku) ni terlanggar kucing yang dok lari lintas jalan. ya Allah....tergolek2 somersault kucing tu. tapi alhamdulillah dia dapat balancekan balik badan dia pastu trus lari ke tepi jalan. phewww....sibaik tak berlaku tragedi ngeri depan aku. hal pagi tadi pon lom ilang dari ingatan lagi...

  • malamnyer pulak, aku tertido sebelum abis tengok Gossip Girl. ciss...

what a day....

No comments: