Sunday, August 30, 2009

En. Abam @ 9 month

hehe...kali ni aku berkobar2 nak buat entry tentang milestones adam awal sket ;p sebabnya, skang ni ada masa terluang sebelum nak ke param (shotpom for pasar ramadhan). adam tengah tido, MIL & SIL pon ada kat umah. leh tulun tengok2kan budak kecik tu...
  1. adam dah boleh merangkak secara full swing! takder dah angkat2 montot lagi. skang ni trus ready, get set, GO!
  2. gigi atas dah mula tumbuh. tengok gaya macam nak jadi besar jer gigi kapak dia ;p pastu skang ni dia suka gigit orang. tambah2 time dia geram. nak test power la tuh..
  3. sifat manja dia semakin obvious...kekadang time aku baring dia akan datang merangkak kat aku pastu mesti dia nak sondol2 muka aku. kuat plak tu! pastu nak gigit dagu & pipi aku. abis aku kena tenyeh dengan air liurnyer yang masyam tu. heheh...ada skali tu dia hantukkan kepala dia kena lips aku. ouch!!! nak marah pon takleh. bukan dia faham pon. so sabar jelah...
  4. adam still friendly with strangers. baru2 ni masa tengah tunggu turn untuk nebulizer session kat kinik, dia asik sengih2 jer dengan orang sebelah kerusi kitorg. pastu masa jumpa doc pon dia dok senyum sengih kat doc tu. siap pegang tangan doc tu lagi. heheh...sampaikan doc tu cakap kat dia 'hey, let go lah my hand, i cannot write la like this' ahahaha....
  5. berat dia dah 8.3kg now. okla kan for a 9 month old baby. tak gumuk tak selim. yang sedang2 saja....berat camtu pon dah kebas2 tangan aku dukung ;p
  6. makin sronok berdiri dengan support tapi bila nak duduk balik dia tak reti. ehehhe...bila dah letih berdiri mula la merengek panggil orang untuk tulun dia duduk balik. kekekek....
  7. sangat suka videoclip dalam youtube lagu ABC Elmo & India Arie dalam Sesame Street. videoclip ni aku pon suka sebab lagu abc yang diorg nyanyi tu cam sedap lak. masa umur adam 2-3 bulan camtu aku dah tunjuk videoclip ni kat dia. so skang ni tiap2 kali bila dia tengok balik mesti dia akan kagum. konsentret abis...
  8. bubur nasi dia aku blend halus half portion jer skang ni. half portion lagi remain kasar. pastu aku mix balik untuk dapatkan texture yang halus+kasar. bolehla dia belajar kunyah sket. pastu bubur dia aku try mix bagi ada 2 flavour gak. contoh: cauliflower+ikan bilis atau carrot+ikan bilis. penah bagi bubur ayam tapi dia macam tak minat sangat. ikan bilis jugak yang tatap di hati...huhu...
  9. syllabus dia dah makin banyak. membebel2 jer kejenyer. tapi harap2 cepat la dia dapat cakap ;D ada la teman ummi dia nak borak2..

tu jer milestones dia untuk bulan ke 9 ni...oklah, nak solat Asar siap2 pastu trus shoot ke param feberetku - di Stadium Kangaq sebelum ujan turun balik. hehehe....hmm..menu apa plak hari ni yer...

toodles!

p/s: entry tiada pic. akan diupload kemdian (tu pon kalau rajin ;p)

No comments: