Friday, August 17, 2012

Ramadhan & Checklist Raya 2012

ini namanya entry di penghujung ramadhan. huhu....sian blog aku nih asyik ditinggal bersawang jer ;p

anyway, tinggal berapa hari jer lagi dah nak raya. cepat sangat dah nak habis ramadhan. seriously rasa tak seronok. every year kot rasa macam ni sebab aku prefer ramadhan lagi than syawal. dah tua2 ni raya bukan best mana pon. part yang seronok time dapat jumpa family members jela...and time dapat makan food yang banyak dan sedap2. that's the best part. tehehe...

citer pasal ramadhan dulu. sama macam tahun lepas, tahun ni kitorg sambut ramadhan di banting juga. pastu balik kelana jaya. seronok dapat berbuka ramai2 dengan family. tahun ni pecah rekod aku cuma pegi param 2 kali jer kot. lain2 hari semua bobo belikan lauk, takpon aku tapau jer dari kedai mamak belakang opis aku. nak masak sendiri jauh panggang dari api la. ponek den balik dari opis drive jauh (alasang!) pastu kena masak. takat masak nasik leh gagah lagi ;p

sepanjang bulan puasa ni gak aku hantar adam ke taska lama dia di kangar sebab takut rushing nak balik dari kangar ke jitra tiap2 hari. dalam 45min every journey. so terpaksa tukar temporary ke taska lama. lepas raya hantar balik kat tadika jitra. sian anak aku. huhuhu....

ok, nak buat checklist raya lak seperti biasa ;D

  • baju raya ---> *checked* alhamdulillah tahun ni aku sempat hantar kain kat tailor. tak macam tahun lepas pakai recycle jer (sobs...). ada 4 pasang kain. semua aku buat kurung bodo jer sebab nak pakai ke opis pastu. takder kerawang, labuci, bling2 bagai. ahkak tak baper minat menda2 alah tu ;p baju melayu bobo & adam pon dah setel. tahun ni sebenarnya plan tema kaler merah. tapi last minit tup2 jadi kaler koko. hahaha....hentam sajalah labu...
  • angpau ---> *checked* tinggal nak masuk sampul jer. gigih aku queue sejam nak tukar duit kat bank hari tu. tapi berbaloi sebab esoknya diorg cakap duit baru dah habis
  • kuih ---> *checked* ada 11 jenis tak silap aku. banyak gilos! aku beli 3, bobo beli 3, supplier bagi 3, opis bobo bagi 2. tu belum kira segala kerepek, maruku lagi. sapa la nak tolong habiskan semua tu. huhuh....tapi yang besnyer tahun ni dapat beli biskut feberet. baru ku tahu namanya lincoln crisps. dulu2 beli takder nama pon kuih tu. hehe...
  • servis kete ---> *checked*
  • reload touch & go ---> *checked*
  • kemas rumah ---> *separa checked* ;p tengok tahap kerajinan dan kesempatan
  • packing baju ---> *not checked* baru buat list baju. i hate packing!!
  • cuti raya ---> *checked* nangih aku kalau tak checked weh! ;p
  • facial ---> *checked* untuk keserian wajah di pagi raya. kah3...
  • zakat fitrah ---> *checked* bobo dah bayar siap2 aritu.

alhamdulillah banyak yang dah setel except packing (which i hate so much). tskkkk.......
 
suppose raya tahun ni turn balik kampung aku kat penang. tapi aritu tukar plan raya banting dulu pulak sebab 3rd day raya kitorg nak berkonvoi ke kelantan. nak pegi kenduri kawin adik ipar kakak aku. saja nak join sebab dah berkurun tak pegi kelantan. teringin! bobo lagi la...last dia pegi kelantan masa skolah rendah kot. hahaha! sian sungguh laki ahkak ;p jadinya raya di banting-penang-kelantan la kitorg tahun ni.

ok, nak standby untuk balik. yup, i'm still working today. mujur big bos bagi balik awal. yehaaaa! tapi balik rumah kena fikir pasal packing lak. yelpppp!! insyallah malam ni nak bertolak balik banting. mudah2an perjalanan kami selamat. aminnn....

till then. toodles!

No comments: